پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ده نقل قول از مورینیو
نوشته شده در جمعه 12 آبان 1391
بازدید : 279
نویسنده : حسین فهیمی

 

اتفاقات روز گذشته در ال کلاسیکو و صحبت های مورینیو بعد از بازی، بهانه ای بود تا ده نقل قول برتر مورینیو در چند سال اخیر را با هم مرور کنیم:

 

10 - لوموناکو دیگر کیست؟

در روزهایی که مورینیو سرمربی اینترمیلان بود، نراتزوری موفق شد کاتانیا را به نتیجه دو بر یک شکست دهد. مورینیو بعد از بازی اظهار داشت که اینتر می توانست این بازی را با پنج گل پیروز شود. سرپرست تیم کاتانیا، آقای لوموناکو خطاب به خبرنگاران گفته بود که "مورینیو از آن دسته از آدم هاست که باید با مشت به دهانش کوبید". وقتی در مورد این کلام لوموناکو از مورینیو پرسیده شد، او چنین پاسخ داد:

"مدت ها پیش گفته ام که آدم هایی هستند که دوست دارند با استفاده و بیان نام من، اسم خود را به صفحه اصلی روزنامه ها ببرند. من یک اسپانسر دارم که به من پول می دهد تا برای او تبلیغ کنم و برای کسی مجانی تبلیغ نخواهم کرد! در مورد لوموناکو باید بگویم که من چنین کسی را نمی شناسم. با کلمه موناکو فقط اسم بایرن موناکو (مونیخ) ، موناکو جی پی و شهر موناکو را به یاد می آورم. چیز دیگری به ذهنم نمی رسد!"

9 - من آقای خاص هستم

مورینیو توانست در طول مدت حضورش در تیم پورتو، تمام جام های محلی این کشور را فتح کند. او همچنین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یوفا کاپ را نیز با پورتو به دست آورد. پس از انتقال او به چلسی، در یک مصاحبه جنجالی، خود را آقای خاص خواند:

"خواهشا مرا مغرور نخوانید، من قهرمان اروپا هستم و فکر می کنم که یک آقای خاص هستم."

8 - فشار؟ فشار مربوط یه آنفولانزی مرغی است

وقتی مورینیو سرمربی چلسی بود، یکی از خبرنگاران در مورد فشاری که مورینیو بعد از عدم پیروزی در دو بازی متحمل می شود، از او پرسید. البته مورینیو جواب جالبی به او داد:

"فشار؟ کدام فشار؟ فشاری که الان من متحمل هستم مربوط به آنفولانزای مرغی است که در اسکاتلند زیاد شده است!"

مورینیو بار دیگر در یک مصاحبه به یکی از خبرنگاران چنین پاسخ داد: "فشار روی تیم؟ فشار را خانواده ای متحمل می شود که نمی تواند برای فرزندانش غذا بخرد! در فوتبال فشاری وجود ندارد!"

7 - رایکارد به درون رختکن داورها رفت

شاید یکی از جنجالی ترین مصاحبه های مورینیو در دوران حضورش در استمفورد بریج باشد. این مصاحبه مربوط به شب بازی بارسلونا و چلسی است. در آن بازی دیدیر دروگبا از زمین اخراج شد و مورینیو پس از بازی اظهار داشت که فرانک رایکارد، سرمربی وقت بارسلونا به رختکن داورها رفته است! آندرس فریسک، داور معروف اروپایی، پس از پایان آن بازی تاکید کرد که رایکارد به رختکن او آمده است اما با هم صحبت نکرده اند. این داور پس از این حادثه با دریافت پیام های تهدید به قتل، از دنیای داوری فوتبال خداحافظی کرد.

مصاحبه مورینیو در آن شب بدین شرح بود: "ما به عنوان یک باشگاه، شکایت خواهیم کرد. وقتی که رایکارد را در حال دخول به رختکن داورها دیدم، باورم نمی شد! و وقتی که دروگبا اخراج شد اصلا تعجب نکردم!"

6 - توپ جمع کن ها قایم می شدند

شب گذشته، دیدار برگشت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه کمپ نو برگزار شد و مورینیو صحبت هایی عجیب از خود ارائه داد! او اظهار داشته است که توپ جمع کن های ورزشگاه کمپ نو، با آغاز نیمه دوم قایم می شدند و خود را نشان نمی دادند! مورینیو همچنین در جریان درگیری های پایان بازی، انگشت خود را در چشمان تیتو ویلانوا، دستیار پپ گواردیولا فرو کرد و چند ثانیه بعد از راه دور برای او بوس فرستاد!! شاید این یکی از عجیبترین کارهای مورینیو در طول دوران سرمربی گری اش بوده است.

"ما برای بازی کردن به بارسلونا آمده بودیم ولی از دقیقه اول نیمه دوم، دیگر ازتوپ جمع کن ها خبری نبود. رفتاری مثل رفتار تیم های کوچک که در شرایط سخت و بد قرار می گیرند. این یک انتقاد نیست، بلکه اتفاقی است که رخ داده است."

"درمورد «پیتو» ویلانوا (اسم واقعی او تیتو ویلانوا است) یا هر چیزی که نام اوست، هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارم. دوربین ها همه تصاویر را گرفته اند."

5 - منطقه جریمه در ایتالیا 25 متر است

تنها چند ساعت بعد از اینکه آلکساندرو دل پیرو توانست با تمارض کردن در خارج از محوطه جریمه صاحب پنالتی شود، مورینیو در مورد این صحنه اظهارنظر کرد. او با طعنه گفت:

"تنها در ایتالیا محوطه جریمه 25 متر طول دارد!"

4 - چرا؟

مورینیو با گفتن کلمه چرا صحبت های انتقاد آمیز خود را آغاز کرد. این کنفرانس بعد از بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بیان شد. شبی که بعد از اخراج په په، بارسلونا توانست با دو گل لیونل مسی، شاگردان مورینیو را شکست دهد. مورینیو در آن شب گفت:

"من فقط یک سوال دارم، چرا؟ خطاب من به بوساکا، فریسک، اوربو و ستاریک (داوران) است. واقعا چرا؟ همه نیمه نهایی ها داستان همین است، آنها باید به فینال برسند و خواهند رسید! نمی دانم که قدرت تبلیغات یونیسف است یا یوفا. من اگر جای پپ گواردیولا بودم، از این قهرمانی خجالب می کشیدم. او یک بار این جام را با رسوایی در استمفورد بریج برده است و اگر امسال آن را ببرد، با رسوایی در برنابئو خواهد بود."

3 - بارسلونا عقده فینال در سانتیاگو برنابئو را دارد

این یکی از جنجال برانگیزترین مصاحبه های مورینیو بود. این مصاحبه مورینیو باعث شد که هواداران بارسلونا استقبال چندان خوبی از او در کمپ نو نداشته باشند. مورینیو در آن شب چنین گفت:

"ما می خواهیم یک آرزو را دنبال کنیم. دنبال کردن آن آرزو با دنبال کردن یک عقده بسیار متفاوت است. این برای ما یک عقده نیست، فقط یک آرزوست. ما آرزوی بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا را داریم، اما برای بارسلونا این یک آرزو نیست، بلکه یک عقده است (عقده بازی کردن فینال در سانتیاگو برنابئو) و همیشه بین یک آرزو و یک عقده تقاوت وجود دارد."

2 - رانیری یک پیرمردی بازنده است

شاید مورینیو هیچکس را بهتر از رانیری برای "تیکه انداختن" پیدا نکرده است. او ده ها بار در ایتالیا رانیری را مورد سرزنش قرار داده است. اما در جالب ترین آنها، او چنین گفت:

"من به مدت چند ماه قبل از آمدنم به ایتالیا، زبان ایتالیایی را مطالعه کرده ام تا بتوانم با بازیکنانم، رسانه ها و هواداران ارتباط برقرار کنم! اما رانیری پنج سال در انگلیس بود است و نمی تواند یک صبح بخیر یا عصر بخیر را درست بیان کند! او تنها یک سوپر کاپ برده است، یک جام کوچک و بی ارزش! او تا به حال هیچ جام اصلی را فتح نکرده است، شاید وقت آن رسیده که طرز تفکرش را تغییر دهد. البته برای این کار هم خیلی پیر است!"

1 - هواپیما را پارک کردیم

مورینیو موفق شد در یک بازی تنگانگ در برابر بارسلونا در کمپ نو، اینتر را به فینال لیگ قهرمانان اروپا ببرد. اما این بازی احتمالا یکی از عجیب ترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان خواهد بود! چرا که ده بازیکن اینترمیلان در محوطه جریمه خود قرار داشتند و عملا خط حمله بارسلونا در برابر خط دفاع اینترمیلان بازی می کرد! مورینیو در این باره گفت:

"من فکر می کنم که در این فصل، بازی مانند بازی اینتر و بارسلونا در سان سیرو را به یاد نمی آورم. به یاد نمی آورم که تیمی مانند ما فوتبال بازی کرده باشد و این چنین در برابر قهرمان اروپا حمله کند و سه گل به ثمر برساند، جایی که ما نیمه نهایی را بردیم. اما مردم دوست دارند که در مورد بازی برگشت در بارسلونا صحبت کنند. آنها می گویند که ما اتوبوسمان را جلوی گل پارک کردیم. اما این حقیقت ندارد. چرا که ما هواپیما را جلوی گل پارک کردیم! ما هواپیما را به دو دلیل پارک کردیم: دلیل اول چون ده نفره بودیم و دلیل دوم این است که ما سه بر یک آنها را شکست داده بودیم و برای شکست دادن آنها از اتوبوس، قایق یا هواپیما استفاده نکردیم!! ما با یک فوتبال هجومی خارق العاده، آنها را در هم کوبیدیم."

البته مورینیو مصاحبه های جنجال برانگیز زیادی داشته است. انتخاب ده نقل قول در میان آنها کار آسانی نبود.


:: موضوعات مرتبط: ده نقل قول ازمورینیو , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد